وحید ملتجی در اختتامیه هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان: نوجوانان المپیادی تعیین کننده آینده سینمای ایران هستند

مدیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران در مراسم اختتامیه این رویداد با اشاره به وجه جریان‌ساز این اتفاق سینمایی، اظهار کرد: نوجوانان شرکت کننده در المپیاد فیلم‌سازی، تعیین کننده آینده سینمای ایران هستند.

به گزارش روابط عمومی المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران، وحید ملتجی مدیر این  رویداد فرهنگی_تربیتی به ارسال دو و نیم برابری آثار در این دوره نسبت به دوره قبل اشاره کرد و افزود: رکورد زنی دریافت اثر در این دوره قابل تامل است و نشان از ظهور نسل علاقه‌مند سینما دارد. از این رو فراهم کردن فرصت کسب تجربه توسط نوجوانان در کناراساتید باسابقه سینما هدف اصلی این المپیاد است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین تصمیمات این دوره جداسازی زمان برگزاری المپیاد فیلم‌سازی از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان بود تا این رویداد مهم در هیاهوی جشنواره گم نشود. تصمیم مهم دیگر دعوت از شش نفر از بزرگان سینمای ایران برای قرار گرفتن درکنار گروه‌ها بود که با تمام این تصمیمات شاهد پیشرفت کیفی این رویداد فرهنگی-تربیتی نسبت به دوره‌های قبل بودیم.

ملتجی در ادامه بیان کرد: امیدوارم المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان به لحاظ جایگاه در کنار سایر المپیادهای معتبر قرار بگیرد تا بچه‌ها سال‌های آینده از سینماگران مطرح کشورمان باشند.

وی سپس با قدردانی از زحمات مربیان این دوره از المپیاد گفت: امیدوارم کار در کنار نوجوانان المپیاد برای آنها هم دستاورد داشته باشد.

مدیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در ادامه آینده سینمای ایران را با توجه به ظهور نسل هوشمند امروز بسیار امیدوار کننده دانست و گفت: کودکان و نوجوانان نسل فعلی شگفت انگیزنند و با وجود آنها حتما وضعیت کشور بسیار رو به جلو و امیدوار کننده خواهد بود.

ملتجی اضافه کرد: برای قرار گرفتن در این جایگاه باید ما بزرگ‌تر ها هویت خود و نکات قابل توجه تاریخ‌مان را به‌درستی برای نوجوانان ترسیم کنیم تا در المپیاد سال آینده هم به لحاظ مهارتی جلوتر باشند و هم در زمینه هویتی اثرگذار شوند، آرزویی که  خوشبختانه در این دوره هم تا حدودی محقق شده است، چرا که آثار بچه‌ها به لحاظ محتوایی قابل توجه است.

وی در پایان تعامل بین شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی را در برگزاری المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان  مثال زدنی دانست و از تمامی دست‌اندارکاران و شورای شهر اصفهان قدردانی کرد.